Kultura eta Hizkuntza Politika Saila

Dantzan Bilaka '07

Dantzan Bilaka: Aurkezpena | Lanak | Egutegia

Laida Azkona
KOTXE GORRI, BELDUR ETA KAFETEREN INGURUAN

KOTXE GORRI, BELDUR ETA KAFETEREN INGURUAN

Ideia, Zuzendaria: Laida Azkona Goñi
Koreografia eta Interpreteak: Jean-Marc Serrano Deladoey; Laida Azkona Goñi
Soinu muntaketa eta Eszenografia: Cia.Hierba_Roja/Belar_Gorria
Bideoa: Cia.Hierba_Roja/Belar_Gorria
Iraupena: 15
Eskerrak: Fermín Jímenez Landa
Kontaktua: Cia. HIERBA ROJA / a_laida@hotmail.com

Laida Azkona Goñi (Iruña 1981)

Formakuntza: 05: the Trisha Brown Company Studio y Movement Research, Nueva York; 04: Salzburg Experimental academy of dance, austria; 02: Rambert School, Londres
Lan propio edo kolektiboak: 06: In-Out-Loop (ENCUENTROS). Auditori SaManiga/ teAtro Arta (ES) 06: LEGO, New Faces New Dances Festival, Szene Salzburg (AT); 05: PROYECTO 718: Chelsea Museum, NY & Irvine Contemporary Gallery, Washington DC; 04: QUIEN SOY ES, Colectif.at (BE); 03: Time (...) Less, Szene Salzburg (AT)
Dantaria konpainietan: 07: POSTPIANOMAN, JUSCHKA WEIGEL, MERCAT DE LES FLORS (DE/ES)¸07: I stood there and, Wee conpagnie, Francesco Scavetta, dansen Hus, Oslo (NO/IT)¸06: NIX, Susan Quinn Dance Company, Szene Salzburg (AT)
05: AGORA, Sens Production, McCarren Pool (NY)

Gorri, ura eta urak denbora ezabatzen duen zenbait izkin. Gu gara aldatzen garenak, kantoiek berdin diraute.

Nire ondoan eseritzen den neskatiko honenak bezalakoak omen ziren nire begiak lehen, hala uste dut bere sudurra leihoari itsatsita, autoek gorri hoiek txinaurriak dirudite dio.

Baziren otsoak eta, seguru, itzuliko dira. Batzutan itolarri txiki bat bezala iristen dira poliki poliki heldu da haizea berriz ere

Ez da deus gertatzen beste behin ere, deus ez.

Zure eta nire arteko espazioak otsoak ekarri zituen atzo, baina baita ilargia ere, itsasoa, irrifarrak eta kantu madarikatu hori

26, 25, 24, 23, 22, 21, 20, 19, 18, 17, 16, 15, 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 , eta bederatzi hilabete gehiago


Sorkuntza prozesuak

Pila bat idatzi da denborari buruz, esamesak, hitz ahantzi-ezinak, amonaren aholkuak, denen ahotan dabiltzan esaldiak

Klitxe eta klitxeak: Tak, tak, tak

Denboraren gaia konposizio koreografikoaren ikuspegitik tratatu nahi izan dut.

Nola sentitzen dugu denboraren iragaitea antzeztoki batean? logikak gero eta gutxiago balio duen espazioa baita antzezpenarena.

Posible ote liteke mundu oniriko batera eramango ginduzkeen amarruen sistema bat gauzatzea? Denbora gizakiek perzibitu edo irudikatu bezala iragaiten den mundu bat.

Gora doan guztia jaitsi egin behar da seguru baietz? zenbat denbora behar du urak irakiteko? eta kafeak?

Hausnarketa hauen inguruan sistema bat sortu dugu non kontzeptu hauek bere ohiko testuingurutik ateratzen baititugu:

  • fenomeno fisikoen berezko orden eta iraupena
  • giza gorputzaren mugimenduaren abiadura
  • Giza harremanen denborazkotasuna

Lan honetan baliabide narratibo ezberdinak erabiltzen dira. Disziplinarteko lan bat da non dantza, bideoa eta hitza jokatzen baitiren.

Mugimenduaren bilaketa izan da sorkuntza prozesuaren oinarrizko elementua. Abiadura eta esekitze espektro ezberdinekin experimentatzen hasi ginen, eta bien arteko kontrasteak piztu zuen gure interesa.

Jardun gara baita ere zenbait lege naturali iruzur egiteko aukera / ezintasunari buruz.

Idazketa erabili dugu prozesu osoan. Izan ere berak ahalbidetzen baitu gaiaren ikuspuntu pertsonalago bati heltzea. Sorkuntza prozesuaren une aurreratuago batean bost gai / bost denborari buruz idazten ari gara. Baliteke testu hauen zenbait zati publikoari zuzenean heleraztea.