“Tela para falda y no oso en la orilla” Marianela León Ruiz
Iraupena: Segunda parte: 28’ Ideia, Zuzendaria: Marianela León Ruiz Interpreteak: Marianela León Ruiz, Alessandro Bedosti Argiztapena: Cora Eszenografia: Elena Aitzkoa Beste laguntzaile batzuk: Oier i. a., Loty Negarti Argazkia: Elena Aitzkoa Eskerrak: Miguel A. Gacía Kontaktua: marianelalenruiz@yahoo.es
Koreografoaren ibilbidea
Arte Ederretan lizentziaduna Euskal Herriko Unibertsitatean, Marianelak Sua Uranaren bitartez ezagutu zuen butoh dantza 2000. urtean. Butoh dantzari askorekin eta ezagunenetakoekin ikasi du, baina Marianelaren erreferentzia-puntu nagusia Masaki Iwana da. Masakirekin gogotik lan egin du 7 urtez. Interprete modura arriskuak hartzen ditu. 100 ekitaldi baino gehiagoko esperientzia du (bakarka nahiz talde txikitan) hainbat herrialdetan.
Sorkuntzaren prozesuaren planteamenduak
Alessandro:
Bizitza xumeari eta apalari buruzko Tao Yuanming-en hainbat poemak inspiratu zuten, batez ere, nire dantzaren sorkuntza-prozesua. Horrek guztiak honako hau imajinatzera eraman ninduen: astiro, mugimendu oso txikiekin, dantza egiten duen forma ahul bat, oso sotila, fantasma bat bailitzan iluntasunetik azaltzen.
Marianela:
HASARRETU
APURTU
BESOA
SOILIK
ERRE
ESAN
MINA IZAN
BEHAR IZAN
IBILGAILUA
HARTU
LETRA
IDATZI
GOGAITU
HIL
BEGIAK
SUDURRA
AHOA
ESPAINAK
MERTXIKONDOAREN
LOREA
IMAJINATU
ZU
TXORIA
ZARELA
Sinopsia
Kaixo arantza ikusezina trinkoa gaua lumatua horrelaxe txistua botatzen du mundu guztiak ez litzateke alferrik izango sua etengabe sukar ametsak ditu uraren gainean zakurraren ahoarekin ederki neska.
PD: Eta ez du ezertarako balio.
Marianela Leónek (sukoia) eta Alessandro Bedostik (urretxindorra) dantza egiten dute Elena Aitzkoaren marrazki baten gainean.
|